Nejde naklikat objednávka

Nejde naklikat objednávka

Možné problémy, se kterými se můžete setkat v závěrečné fázi objednávky – stránka Pokladna

Protože tyto funkce shopu jsou dodávány třetími stranami, nemůžeme do nich zasahovat. Snažíme se však působit na tyto skupiny programátorů, aby alespoň chyby eliminovaly. Někde to přesto nejde vzhledem k vašemu individuálnímu nastavení počítače.

Nezobrazí se nabídka možností dopravy a platby

Podmínkou je mít vyplněná všechna povinná pole (označená hvězdičkami). Někdy se tato funkce však kousne a možnosti dopravy se nezobrazí ani poté. Příčiny můžou být dvě:

  • Nastavení státu musí odpovídat správné PSČ – pro Česko musí být PSČ v rozsahu 10000 až 79999, a pro Slovensko 80000 až 99999 a 00000 až 09999.
  • Zakousnutá funkce – ručně ji spustíte tak, že prokliknete (sem a tam) škrtací box Doručit na jinou adresu (vlevo dole). To obvykle pomůže (= nejčastější příčina).

Nejde vybrat výdejní místo Zásilkovny

Příčin může být několik:

  • Vámi zvolená pobočka Zásilkovny je buď dočasně uzavřena nebo má naplněný limit příchozích zásilek. Tudíž systém, který se dotazuje přímo serveru Zásilkovny, vám nedovolí tuto pobočku vybrat. Řešením je vybrat buď jinou poblíž nebo den dva počkat (zkusit to znovu) anebo vybrat jinou a do poznámky napsat tu kterou chcete, protože než objednávku zpracujeme, pobočka se většinou uvolní a z naší administrace ji pak můžeme změnit.
  • Ze SEZNAMU poboček nejde vybrat vámi zvolená – vyberte ji z MAPY, kterou si rozkliknete v detailu vašeho místa.
  • Výběr pobočky Zásilkovny také nefunguje v některých verzích Windows 7 s prohlížečem IE/Opera/Chrome. V prohlíči Mozilla Firefox by mělo normálně fungovat. Problém je s certifikátem pro https. To je věcí vydavatelů certifikátů a údajných bezpečnostních rizik v prohlížečích, které přístup začaly blokovat. Cílem je dotlačit uživatele do Windows 10.
    Řešení – viz poslední bod dole na stránce: Nic nejde – nic nefunguje

Příčinou druhého bodu je funkce Sledování polohy, kterou máte zřejmě v prohlížeči vypnutou, a možná o tom ani nevíte. Je to bohužel součástí rozhraní API ze strany Zásilkovny, které využívá tuto usnadňující funkci a nehodlá ji nějak limitovat. Zákazníkům, kteří ještě nikdy tuto funkci neaktivovali, při výběru pobočky vyskočí okno o tom, zda tuto funkci chtějí povolit, nebo na stránkách blokovat. Toto nastavení si prohlížeč pamatuje dokud není vymazána/vyčištěna Cache paměť prohlížeče. Je to víceméně o tom, že většina lidí nečte co odklikává a rovnou kliknou Nepovolit/Blokovat, protože nechtějí, aby je někdo sledoval.

Nepřišel potvrzovací email

Okamžitě nás kontaktujte, nejlépe emailem.
Častou chybou je, že v roztržitosti vyplníte nesprávně email. Takovéto překlepy jsou nejčastější příčinou nedoručení emailu.
V návalu horlivosti nebo zmatku se snažíte naklikat co nejdříve další identickou objednávku – to prosím vůbec nedělejte. Jakmile se vám zobrazí stránka s číslem objednávky, máme ji určitě na serveru, i když vám třeba žádný email nepřišel.

Stává se, že se domníváte, že jste odeslali objednávku a pak v komunikaci s námi zjístíte, že k nám objednávka nedorazila. Příčinou je nevšimnutí si (ignorování) chybových hlášek. Obvykle objednávka zůstane v košíku – musíte být na tom samém počítači a v tom samém v prohlížeči. Zkuste to pak odeslat znovu, případně o sobě dejte vědět.

Nic nejde – nic nefunguje

Pokud žádný pokus nepovede k dokončení objednávky, doklikejte objednávku jakýmkoliv způsobem (vyberte třeba Sloučit s předcházející objednávkou, Výdejní místo BEN Praha nebo Pošta) a do zelené poznámky k objednávce připište jak to chcete dopravitzaplatit – my to přes administraci ve vaší objednávce změníme. Případně pošlete doprovodný email.

Denně dostáváme několik desítek objednávek, většina dodání je přes Zásilkovnu. Není pro nás problém vyřídit i tu vaší.